Russische dorpen in Alaska, Kasilof, Ninilchik en Nikolaevsk.

12 augustus 2018 - Kenai Peninsula Borough, Verenigde Staten

Al eind 1700 kwamen Russische pelsjagers aangepeddeld over de Beringzee en vonden in Alaska een schat aan beesten die de oorspronkelijke bewoners schoten en bewerkten.

Later ontstonden er veel dorpen langs de kust en sommige eilandjes in de buurt van Juneau waren tot begin 20e eeuw volledig Russisch. Prachtige kerken bouwden ze met hun eigen kerkhoven.

In Nikolaevsk houden ze nog de oude cultuur aan.

1. Caroline Bink:
    13 augustus 2018
    Fijn dat je weer terug bent en kan genieten van al dit moois want mooi is het en van historische waarde.Fijne reis
  2. Jojo:
    Hehe...ik snapte er niks meer van. Je bent / was dus wel even thuis, maar weer terug en pakt gewoon de draad weer op waar je gebleven was. Super wat maak je weer veel mee. Lekker genieten.
  3. Nienke Hoefkens:
    14 augustus 2018
    Hi Loes, mooi dat je de reis weer verder voort kunt zetten, wat een energie heb je!! Geniet van alle bijzondere en mooie momenten en wij genieten thuis met je mee😇 , goede reis verder, groetjes N.