Per korjaal de Amazone af

13 februari 2019 - Baños de Agua Santa, Ecuador

Deze titel is wel wat overdreven, want de Amazone rivier is wel plm 6500 km lang. Dus mini stukje van 11/2  uur varen, maar wel echt door de jungle!

we kwamen bij een prachtige lodge aan, alles eco, gerund door indianen die vrij kort bij in een klein dorpje wonen en de gidsen vertelden ook alles van het dorp. De bewoners van het dorp verbouwen ook al het eten wat de toeristen krijgen. Dorp/ lodge is dus een eenheid.

2 nachten hebben we hier gelogeerd; 1 e ochtend om 6 uur de rivier op om vogels te spotten, wel veel gezien maar waar we voor kwamen: papagaaien die op de rotswand zout kwamen pikke, die kwamen helaas niet, er was een roofvogel  de buurt.

Na deze vroege excursie retour lodge, ontbijt en op naar het dorpje  met schooltj.

hier uitleg over reilen en zeilen in zo,n dorp.

retour lodge, lunch, en weer een 2 uur durende wandeling olv gidsen. Dit was voor mij te zwaar.

ik heb dus heerlijk bij het zwembad gelegen, boek lezen!

1. John & Fong:
    14 februari 2019
    Hele mooie foto s Loes. Zien er lekker uit, die larven, heb je ze gegeten?
    Wij zouden ook een middagje zwembad kiez en, wat een mooie plek!
  2. Jos:
    14 februari 2019
    Je bent weer helemaal in een andere wereld beland Loes! En op zijn tijd ff tot jezelf komen!!
  3. Hanneke:
    14 februari 2019
    Prachtig, Loes. Wat een mooie planten. Zie je je kamerplanten in het wild!
    Leuk dat schooltje; krijgen de kinderen lang les?
    Geniet verder!
  4. Elske:
    14 februari 2019
    Loes, wat maak je toch veel mee! Heb jevoldoende stroom in debuurt om je camera/ laptop op te laden? Lonneke had bv. In Laos lang niet overal toegAng tot internet. Maar ik vind het tof, wat je allemaal onderneemt! En ik geniet van je berichten!