De ene kip is de andere niet, Klasseverschil!

8 augustus 2018 - Vancouver International Airport, Canada

Ik zit nu op airport Vancouver en heb alle tijd, vlucht naar Whitehorse gaat pas over een tijdje.

op de heenweg naar huis, Whitehorse, Vancouver, Frankfurt, Schiphol, uitgevoerd door Lufthansa, zat ik op de vlucht Vancouver- Frankfurt ontzettend krap, het tafeltje kon niet plat, bleef ergens hangen, maag, hopeloos zo krap, zo erg had ik het nog niet gehad. Ze zeiden dat ik kip at? Maar ik weet dat nog steeds niet zeker, zeer onbestemd en broccoli die inmiddels doorgekookt was tot bijna pap.

Opstaan s nachts was een wanhoop, ieder zet zijn stoel in slaapstand,en dan er uitkomen is onmogelijk, ophijsen aan de voorstoel, helaas wordt die gast ook wakker, en zijwaarts schuifelend eruit! En ik heb behoorlijk last van de val!

En nu vandaag de terugroute: Schiphol, München, Vancouver, Whitehorse.

Ik ga, als rolstoelassistentie passagier, voor de andere passagiers aan boord. Logisch want dan hebben ze aan boord geen oponthoud, In München naar Vancouver dus ook, had nog gevraagd om upgrade, maar volle vlucht....

Kom ik bij mijn stoel, geholpen door stewardess ,blijk ik zeer luxe te zitten in Premium!

En dan merk je het klasseverschil, aan ruimte geen gebrek, meteen voor de start al drankjes geserveerd, kip die heerlijk was, het was KIP, bestek en glaswerk niet van plastic, ik dacht eerst: ik zit verkeerd, dorst de gordel nog niet om te doen, heb wel meteen het flesje water en katoenentas, kado, ingebruik genomen😜, ben wel een Hollander😬😄. En toen de deuren gesloten werden kon ik pas ontspannen.

Heerlijke vlucht, 9,30 uur en nu nog ff tanden op elkaar voor volgende stuk. Ben om 23.30 u plaatselijke tijd in Whitehorse , nog ff rijden naar B&B en dan pitten.