Weg vluchten voor het slechte weer, en route omgooien

20 juni 2021 - Sandarne, Zweden

Zat aan het Siljanmeer op een kleine camping, prachtig mooi weer, geen mug te bekennen, en stippelde voor de komende 4 dagen de route uit. Gewijzigde plannen want ivm Covid zijn er geen midzomer feesten waar Dalarna om bekend staat. Dus in de buurt blijven rondhangen om hier en daar misschien nog een plaatselijks feest te zien vind ik geen optie. Dus weerkaart erbij en zie dat er een grote depressie aankomt met bakken regen, jammer maar nu was het meer dan jammer, want van die 4 dagen waren er 3 voor de wildernis route, bij Stromsund dwars de bergen over naar de Noorse grens en bij Vilhelmina kom je dan weer op de route uit. 500 km wildernis, zonder goede campings, wel met hier en daar camperplaatsen, soms met droogtoilet, soms met water en altijd met vuurkorf. Dat is niet leuk met regen en koud. Dus nu heb ik de route omgegooid, ben naar de kust Botnische Golf gereden. Prachtige route met een feest van lupinen in alle kleuren. En gisteravond haalde de regen me weer in en kwam hèt met bakken uit de hemel+ onweer. Heb heerlijk een spannend boek zitten lezen achter het stuur en later binnen.

1. Willemien:
    20 juni 2021
    Jij maakt wat mee . Nooit een saai moment !
    Lijkt mij wel verstandig om niet de geplande route te nemen , zeker met het slechte weer wat op komst is . Dan kan het behoorlijk spoken. Veiligheid eerst . Je zal gedurende de reis zeker nog het nodige meemaken . In de tussen tijd wens ik je een goede nachtrust toe . Zonder jeuk .
    Prachtige foto’s !
    Nog heel veel reis plezier
  2. Marjolein Groot:
    21 juni 2021
    Komt hier ook met bakken uit de lucht vallen. Verveelt heel snel en zeker als je met vakantie bent. Voor Japie ook een regenjas meegenomen ?
  3. Boukje Abbink-Bruining:
    21 juni 2021
    ach die Japie, die wil zon en droog weer!
  4. Marianne van Ravenswaay:
    22 juni 2021
    Daar had ik niet aan gedacht, maar wat jammer dat je de Midsommarfeesten nu mist!
    Ik ken het Siljan en omgeving goed, prachtige streek! Hopelijk wordt het weer in ieder geval beter {wij hebben hier ook erg veel regen gehad, dus wat dat betreft mis je niets!}
  5. Wiggersb:
    22 juni 2021
    Strekten

Sterkte met de reactie op de muggen ik hoop dat de apotheek wat ervoor heeft verder ee n goede reis zonder moeilijkheden
  6. Alex:
    24 juni 2021
    Hi Loes, ben heel benieuwd naar je verhalen (en foto's) over de Golf en omstreken. Mijn laatste reis naar Scandinavië zou voeren langs de oevers daarvan. Je weet , ik ben na een week weer op huis aangegaan. Ik blijf wel erg benieuwd! Hopelijk tot gauw.
  7. Ineke Bolger:
    29 juni 2021
    Wat een geluk dat je in al die jaren die achter je liggen, zoveel ervaring hebt opgedaan dat je niet veel tijd nodig hebt om je plannen op een goede manier om te gooien. Ik heb bewondering voor je. Nu maar hopen dat je nieuwe reisroute een beetje gemakkelijker is en je heel veel mooie Ervaringen opdoet. Een troost voor de dingen die je gepland had maar die je nu moet omzetten!
    Heel veel succes.