Oslo op zijn Amerikaans

16 juni 2019 - Oslo, Noorwegen

Met auto naar andere kant van Oslo, gratis parkeren, eindstation Metro; geen kaartloketten, dus in de trein OsloPass gedownload!   combipas voor vervoer en musea, en het was museumweer, droog en bewolkt plm 20 gr.

Downtown Oslo langs Nationaal Theater gelopen, uitgebeid het Stadhuis bekeken, overgestoken naar het Nobelprijs Centrum en dat bekeken  en daarna was het tijd voor lunch.

Na die top verwennerij naar overkant gevaren, het museum kwartier. Kon Tiki, Fram, Maritiem en Vikingschip redelijk dicht bij elkaar op eiland Bygdøy. Wel even een pittig  klimmetje omhoog en verder met de bus.

Na afloop van deze zware dag kon je me opvegen, op mijn kamer crackers met makreel gegeten. Een vissig daggie.

1. Ingrid Busch:
    17 juni 2019
    Pas toen ik Kon Tiki las, wist ik, dat ik ook in Oslo was geweest. Constant en ik hebben een keertje zo’n cruise meegemaakt. Daar hoorde een paar uur Oslo bij. Niet om nog eens te doen. Het is eten, eten en eten geblazen. Ik denk, dat jouw manier van reizen een heel stuk aantrekkelijker is. Ben benieuwd, wat je morgen schrijft.
  2. Ina Panman:
    17 juni 2019
    Prachtige kunst en historie Loes!
    Zelfs je lunch is een kunstwerkje!
    Veel gelopen! Hier vanochtend strakblauwe lucht, komt vast bij jou ook!
  3. 17 juni 2019
    Na zo'n mooie dag en dan als afsluiting: crackers met een "vissie". Best lekker hoor.
  4. John & Fong:
    17 juni 2019
    Die culturele diepgang van je is een verrassing Loes, haha, veel plezier!!
  5. Hanneke:
    17 juni 2019
    Wat een leuke culturele dag en wat heb je veel gezien in één dag.
    Logisch dat je 's avonds beetje moe was...
    Wij hebben paar jaar geleden museum en beeldentuin gezien;
    dit is een heel leuke aanvulling, wat is er veel te zien.
    En toch lekker veel vis...
    Geniet ervan!!
  6. Tonneke van kesteren:
    17 juni 2019
    Pffff hoe hou je het vol 🤨