Een betoverend mooi maanlandschap..... en toch nog het mineralen zoeken virus

15 juli 2019 - Bygland, Noorwegen

Van Stavanger naar het Setesdal, natuurlijk binnendoor, prachtige route, lieflijke dorpjes en toen was TomTom opstandig en stuurde me heel noordelijk naar het Setesdal. Ok ik weet van heel vroeger, 70er jaren toen ik in Noorwegen voor het eerst was, dat dat dal heel mooi is.

toen kwam de grote verrassing van vandaag, een kaal boomloos plateau met rotsblokken, meren en een smal slingerend weggetje en dat wel 50 km lang,  waanzinnig mooi.  En een stop hier, stop daar en toen vond ik tussen het puin unakiet, groen en oranje mineraal, kleine stukjes, mooi voor slijpers en kinderen. Natuurlijk oprapen, zoeken, au au mijn rug, zak van 5-6 kg.  Tja en toen was de beer los!! Ik wist van Evje dat daar in de buurt, 30 km in de rondte veel groeves zijn met  mineralen en omdat ik thuis beslist had geen mineralen te gaan zoeken, had ik niets voorbereid van vindplaatsen. Naar plaatselijke winkels : te weinig tijd, Dan maar op de gok rondrijden van Iveland naar Evje terug. Had op internet wel gauw iets opgezocht en overal waar groeves waren of een spoor van.....stoppen rondspeuren en oh weer een zware zak vol.

ik kwam om 4 uur langs mijn hotel, erg mooi aan meer, maar uiteindelijk kwam ik er om 6.30 aan. Voldaan en moe. Morgen heb ik nog klein uurtje de tijd en zag nog wegwijzer naar groeve ....hhhiiiii auto zakt door zijn hoeven

1. Willy Stokhof:
    Lieve Loes,

ruim een week geen reactie van mij, was in de Cotswolds, tuinen reis met 7 vrienden, leuk en heerlijk weer (en dat voor Engeland!). Jij blijft lekker doorgaan, lees ik.
    Heel goed, ga zo door.
    Geweldig dat je je belevenissen zo met ons deelt.

Lieve groet, ga je voorgaande berichten ook nog lezen.

Willy
  2. Elske:
    15 juli 2019
    Nu maak je ons wel héél nieuwsgierig naar je vondsten!
    Als een kind in de snoepwinkel, hè ?
  3. Marjolein Groot:
    15 juli 2019
    Volgens mij ben je een echte “gelukszoeker”. Het is toch geweldig als dat ineens zo voor je voeten ligt. Denk aan je schokbrekers!
  4. Jos:
    16 juli 2019
    Net als schelpenzoeken op het strand... Loes loes...we gaan vast wat zien op je volgende huisshow!
  5. Willemien:
    16 juli 2019
    Wat bijzonder allemaal . Je wordt gewoon een beetje hebberig van al deze stenen. Erg leuk zo in de natuur en dan plotseling deze schoonheid !
  6. Willemien:
    16 juli 2019
    Je hebt wel heel veel bijzondere dingen gezien en meegemaakt .
    Van tipi tot mineralen . Een mooie herinnering die niemand meer van je af kan pakken. Iedere keer weer een andere verrassing . Dat maakt het zo bijzonder . Ben erg nieuwsgierig naar de vondsten.
    Ik zit weer in het licht . Alles was uitgevallen geen WiFi geen licht etc Ik kon zelfs mijn auto niet uit de garage rijden (ook afhankelijk van het lichtnet) Grote storing en nog niet geheel opgelost. Aarde donker ! Zaklamp kapot etc . Nee loes, dan kan je beter in het noorderlicht zitten .Maar helaas !! Daar zit ik niet . Fijn dat je zo'n fijne reis hebt gehad mede dank jouw fit flops 😀
    Geniet nog van je tocht door Denemarken !