Bergen- Stavanger E 39 en 2 lange oversteken met de ferry

14 juli 2019 - Stavanger, Noorwegen

De E 39 is een droevig verhaal, druk, 2 baans en ze rijden ook nog eens langzaam. Grote delen zijn 60 km pu, en dan rijden ze, de noren, ook nog eens 54, veel snelheids flitsers. Een bak ellende. Maar ik wilde geen leuke omwegen  maken, want nu had ik vanmiddag nog tijd om iets in Stavanger te zien, en dat is een mooie stad, minder toeristisch als Bergen en het oude Gamle Stavanger is ook groter, minder verwoest door brand en oorlog.

dan zijn er nog 2 oversteken, grote ferry,s  veel auto,s, dus van de pont af is er maar 1 weg en de rest snap je. Voorop rijdt bijna altijd iets langzaams, vrachtauto oid.

en wat nog veel erger is: Ik kan niet overal stoppen om foto’s te maken. Ik zie iets, kijk in spiegel, ga in de ankers en rijd even hard achteruit en maak een foto, ook vaak uit het raam.

wel een prachtige route zo over de eilanden met veel imponerende bruggen en steeds langere tunnels, 7-8 km is geen uitzondering en allemaal gaan ze over de 200 m grens beneden de zeespiegel, en dat is flink dalen en stijgen.

1. Marjolein Groot:
    14 juli 2019
    Weer is daar de klik!. Loes met haar verhaal. Wat maak je toch een prachtige reis. Denk dat het pijn doet terug te gaan. Groeten van Jaap.
  2. Loes:
    14 juli 2019
    Dank Marjolein, Ja erg jammer dat ik dinsdag al weer de boot pak, maar dan ga ik nog via Kopenhagen naar huis, dat is bijna niet om🤣🤣🤣
  3. John & Fong:
    15 juli 2019
    Prachtig Loes, wat een bijzondere reis!
  4. Willemien:
    15 juli 2019
    Je hebt het toch maar weer gedaan!
    Knap hoor! Wel vermoeiend rijden met al deze drukte en tunnels. Gelukkig heb je geen haast. Erg leuk om regelmatig gebruik te moeten maken van deze boten . Je hebt weer een totaal andere beleving vanaf het water. Mooie dag vandaag Loes!
  5. Hanneke:
    Hé Loes,
    Wat een spannende verhalen en mooie foto's
    Het lijkt wel een reisgids, zowel cultuur, als natuur en mooie
    bruggen. Wat een prachtige reis. Geniet nog even...