Een vroegertje

4 september 2021 - Bastia, Frankrijk

Om voor 5 op, heel stil om andere camping gasten niet te storen en om 5.30 u naar de ferry, hartje nacht!😬😁 . Michel reed voor me dus rustig achter hem aan sukkelen met een man of 5. De ferry ging om 8 uur, maar je moet op tijd zijn. Omdat mijn bus lager is dan de VW bussen werd ik naar de personen auto’s gedirigeerd. Maar de “dirigent” was erg ijverig me tegen de boot wand aan te dirigeren, zodat ik de autodeur niet open kon maken en de achterburen waren al weg. Via raampje andere zijde Italiaanse dame aangeroepen en die snapte het. Die heeft de regelaar weer geroepen en die op zoek naar achterburen en werd ik van de wand geplukt. Scusi scusi riep hij steeds.

4,5 uur varen en voordat je van boord bent, ben je een uurtje verder. Mooie camping aan zee, heb ik nog niet gezien omdat het wat ging miezeren. 1e regen sinds 3 maanden. Ik heb een grote vissersparapluie over mijn achterkant gezet en daar zitten lunchen. Daarna kreeg ik een uitnodiging om bij de buren een glaasje te drinken. droog en zon, dus naar zwembad. Lekker warm water. Nu 18.00 uur en over 1 uur is de briefing. Dus einde

1. John & Fong:
    4 september 2021
    Leuk Loes dat ze je uitnodigen voor een glaasje. En dat terwijl ze niet konden weten hoe gezellig het is met jou!🍷🍷
  2. Edzo:
    4 september 2021
    Vanavond vroeg obder de wol! Ben je morgen weer top fit!
  3. Marjolein Groot:
    4 september 2021
    Als ik het allemaal begrijp vermaak jij je wel. Nog niet zo afgevallen dat je door het raampje naar buiten kon ? Met al die lekkere maaltijden daar gaat het ook vast niet lukken.
  4. Wiggersb:
    4 september 2021
    Veel plezier op Sardinië mooi eiland
  5. Marian:
    4 september 2021
    Klinkt goed Loes - en ook altijd weer avontuurlijk. Geweldig hoe je aldoor weer van alles meemaakt!
  6. Agnes:
    Hoi Loes
    Ik zie dat jullie ook een bezoek brengen aan Nonza
    Ik wilde even de informatie doorgeven wat we recent gelezen hebben dat het ‘zwarte strand ‘van Nonza niet natuurlijk zwart is geworden maar vervuild is door afval van een asbestfabriek even verderop van Nonza Je kunt het googelen Ze beweren dat het geengevaaroplevert maar daar zou ik maar niet van uitgaan
    Dus kijk uit en groeten van ons uit Rondinara Agnes
  7. Loes:
    5 september 2021
    Hi Agnes, we rijden net langs Nonza en de gidse vertelde van de asbest fabriek, dank en fijne vakantie
  8. Willemien:
    Hallo Loes ,
    De overtocht is achter de rug . Gelukkig dat iemand alert was om je uit de auto te bevrijden .
    Altijd prettig als er mensen zijn die iemand uitnodigen om gezellig aan te schuiven voor een glaasje . Zo leer je elkaar kennen .
    Nu gaan genieten van al het moois . Hoop
    dat het gezelschap prettig is . Met de een heb je natuurlijk een betere klik dan met ander . Zo is het in het hele leven . Het is prachtig daar en geniet zoveel mogelijk . Ben benieuwd naar je volgend avontuur . Mooi weer , heerlijk water en veel verhalen . Veel gezondheid 🍷🍷 . Fijne voortzetting van de reis .
  9. Caroline Bink:
    Hai Loes
    Gelukkig verlost uit jouw benarde positie!Wel weer een bijzonder avontuur
    Nu genieten van Sardinie wat zeker zal lukken met zulke gezellige mensen om je heen.Mooi weer fijn zwembad en mooie camping heerlijk. Groetjes Caroline
  10. Marjan Mundt:
    5 september 2021
    Enig om op deze manier weer met je mee te genieten van al het moois, heerlijke eten en vooral drinken. Voor Japie ook weer een hele belevenis. Blijf genieten. Liefs T. en M.
  11. Boukje Abbink-Bruining:
    6 september 2021
    Fijn Loes!
  12. Alex:
    6 september 2021
    Hi Loes, sinds ons gesprek op de parkeerplaats is er al veel gebeurd. Je maakt weer het nodige mee en het is hartstikke leuk om je verhalen te volgen. Ook de mooie foto's stel ik op prijs evenals de kaartjes die je af en toe meestuurt, blijf gezond, geniet en tot over een maand.