Trollstigen 3x!

10 juli 2019 - Geiranger, Noorwegen

Trollstigen of trollenladder is een beroemde toeristische weg tussen Åndalsnes en Geiranger, 11 haarspeldbochten en 20 km lang, smalle weg met verbredingen voor passeren, en steil omhoog in 2 maximaal en Ja als er bussen zijn, moet je maar een stuk achteruitrijden. Leuk werk. Boven gekomen erg mistig, laag hangende bewolking, bovendien een gekkenhuis van bussen, campers enz. Iedereen wil de Trollstigen rijden. Ik dus ook en boven gekomen ben ik weer omgekeerd en ben naar beneden gereden en weer omhoog, vandaar 3 x!  En boven was de zon!

zo mooi als de dag gisteren eindigde, zo grijs was het vanmorgen. Geen haast, weinig kilometers vandaag. Dus er was een “Stavkirke” aan de andere zijde van de fjord en er maar heen. Helaas nog niet open, en geen zin om te wachten. Dus verder.

1. Jitske:
    10 juli 2019
    Slaap je in een tent? Zonder toilet?
  2. Willemien:
    11 juli 2019
    Waar zit je nu weer? Op een camping ? Ik neem aan dat het niet je eigen tent .is .Er staat wel een bed in . Gelukkig geen matje , anders ben je gebroken de volgende dag. Dat was een enge weg die je reed . Kennelijk wel de moeite waard . Doe je wel voorzichtig !!
    Morgen staat er weer een nieuwe uitdaging op je te wachten. Mooie dag morgen Loes!
  3. Marjolein Groot:
    11 juli 2019
    Wat je doet klinkt allemaal doodeng zo die stijle weg op.
  4. Wil.uit N'sluis:
    Nacht Loes.
    Eindelijk zomer bij jullie en dan lekker een Tipi tentje met een leuk velletje op de vloer. Hoop niet dat het koud was in de nacht,zie zo'n strakblauwe lucht achter je.
    In Twente was het afgelopen nacht ook onder nul geweest.
  5. Loes:
    11 juli 2019
    Ja Jitske, heerlijke grote tent en met het lawaai van een waterval op de achtergrond 9 uur geslapen, uitzonderlijk. Er was verwarming met elektrisch kacheltje. 12 gr binnen
  6. Hanneke:
    11 juli 2019
    Toch nog een Tipi; wat een mooie tent, met verwarming.
    En wat een spannende tocht gisteren; 3x omhoog, maar als beloning de zon.
    Ontzettend stoer, hoor. Mooie dag gewenst, vandaag !
  7. Boukje Abbink-Bruining:
    11 juli 2019
    Geweldig slapen bij de waterval. Super!
  8. Alex:
    11 juli 2019
    Hi Loes, net als jij heb ik die weg tig keer gereden. Gelukkig in de zon, dat weer wel. En op verschillende plaatsen een meer dan geweldig uitzicht op de Geiranger.
    Geniet nog even en kom maar veilig thuis, groet,

Alex
  9. Jitske:
    11 juli 2019
    Je hebt wel eens een foto van deze weg op FB geplaatst.
  10. Loes:
    Klopt