Rondje Hitra, eiland tussen Trondheim en Kristiansund, ......en plm 20 kg Thuliet gevonden

7 juli 2019 - Trondheim, Noorwegen

Eerst maar die thuliet, prachtige rose steen, familie van zoisiet en tanzaniet. Ik had mazzel, stopte bij nieuw te maken brug, en zag in de kant wat rose steentjes liggen tussen het grint. Oprapen natuurlijk, moest ze soms uit het slijk wrikken, ( daar ging mijn nagellak) en in het geultje naast de weg, over een stukje van 15 m plm 10 kg gevonden, de rest bij de tunnel die op de brug aansluit tzt. Het lag tussen puinmateriaal wat van elders gebracht is. Zag later nog hele grote stukken liggen , apart gelegd, bij de graafmachines. Dat dorst ik niet te gaan halen.

dan Hitra, : gister had ik Trondheim wel gezien, en ik las vanmorgen over Hitra, eiland van zalmkwekerijen en grote populatie herten, dacht dat is een leuk tochtje,  maar je weet inmiddels alles is ver, tochtje werd 378 km.

1. Willemien:
    7 juli 2019
    Je hebt weer een bijzondere dag gehad Loes. Daarnaast nog aardig wat kilometers gereden. Erg leuk dat je stenen gevonden hebt .Voordeel is nu dat je het kan vervoeren . Met het vliegtuig wordt dat moeilijk. Eenmaal in Blaricum wil ik de steen graag zien. Ga je er wat mee doen? Bewerken of ......
    Zo te zien heb je nu een leuk onderkomen met een prachtig uitzicht. Even tijd om te relaxen. Blijf je daar een paar dagen? Of heb je het inmiddels wel gezien. Iedere keer een heerlijke vis maaltijd erg gezond en lekker.
    Tot het volgende reis verhaal Loes!!
  2. Loes:
    Ik zit in dit mooie huis 2 nachten, nu weer verder
  3. Elske:
    8 juli 2019
    Goeie morgen, Loes! Je bent er vroeg bij vandaag!
    Ben zo benieuwd naar foto van de stenen! En hoe ze naast de weg lagen en hoe je ze zo snel( in het voorbijrijden) herkende!
    En waarom die grotere brok niet ophalen, je kan het altijd vragen aan een wegwerker! De droom uit je kinderjaren: wat vind ik voor spannends op/in de aarde, bloemen, steentjes.....
  4. Hanneke:
    8 juli 2019
    Loes, wat een prachtige foto's weer.
    We blijven je volgen op je mooie reis.
    En mazzel met de Thuliet; wat goed dat je die zag en herkende!
    Geniet weer verder!
  5. Marjolein Groot:
    8 juli 2019
    Thuliet lijkt een beetje op rhodoniet. Voor het eerst in Noorwegen gevonden daarna in Australië en Zuid- Afrika. Ze wachten daar op je Loes. Gooi je charmes in de strijd en vraag zo’n brok.