Orgelconcert en fly over Iceland

30 juli 2020 - Reykjavík, IJsland

Rustig aan vanmorgen, eitjes gebakken en voor morgen gekookt. Staan 2 zoutstrooiers op de plank en ik kies Hjartarsalt, strooi wat erop en toen stonk het zo erg naar ammoniak dat ik er bijna van over mijn nek ging. Snel zoveel mogelijk weggepoetst, maar later in de auto had ik nog last van de vieze smaak.

op weg naar orgelconcert in de mooie Hallgrimskirkja nog even door oud Reykjavik gereden.

Mooi concert van dik een 1/2 uur, bezoekers zijn erg netjes gekleed, colbertje en dat geldt ook voor jongere IJslanders.

Na het concert had Michel een verrassing voor ons: “Fly over Iceland” experience. Net als in Amsterdam “ this is Holland”. Geweldig om zo te “vliegen” over IJsland!!

inmiddels 16.30 en tijd voor een drinkie, parkeren was nu wat lastiger dan gisteravond laat. En opeens belt Michel: wat ga jij doen? Samen eten? Paul bellen en bij restaurant 3 Fransmannen heel lekker, origineel IJslands gegeten

1. Marjolein Groot:
    31 juli 2020
    Wat een reis zo met onverwachte verrassingen. Met dat “fly over Iceland” krijg je natuurlijk een fraai totaalbeeld van IJsland. Die Paul is zeker ook een single. Geen type om hand in hand mee te lopen? Ja, ik suggereer maar wat! Kijk weer uit wat je de volgende keer te vertellen hebt en je prachtige foto’s te bekijken.
  2. Marianne van Ravenswaay:
    31 juli 2020
    Wat een leuke verrassing! En nog bijzonder gegeten ook!
  3. Alex:
    31 juli 2020
    Kijk Loes, daar heb ik je over verteld. Dat orgel ligt verzonken in de vloer en als er een concert gegeven moet worden komt ie naar boven. Ik heb me laten vertellen dat alleen genodigden erop mogen spelen, de rest mag, soms zelfs met een conservatoriumdiploma op zak, verlekkerd toekijken. Een geweldig instrument met een prachtig geluid, zeker in deze kerk. Had er graag weer bij willen zijn, ben dus een beetje jaloers op je. Evengoed, geniet nog maar en tot gauw, Alex
  4. Willemien:
    31 juli 2020
    Vervelen doe je je niet ! Wat een leuke uitdagingen allemaal . Vliegen heerlijk eten en nog 2 mannen om
    Je heen . Dat gaat goed zo Loes 👍 .ik wacht in spanning af op je volgend avontuur. Hier is het vreselijk warm. Geniet nog zoveel mogelijk!

5. Marianne:
    31 juli 2020
    Hoi Loes,alles is al gezegd wat een reis,Hier 30 graden ,mijn verjaardag vieren,is in coronatijd ook al niet leuk. Volgens de weerkaart is het bij jullie 12 graden dus ik wil wel ruilenruilen,kan niet tegen de hitte en dan nog morgen een bbq party met de kids, Wat een fantastisch avontuur beleef je en wat een schitterende foto,s.Geniet er nog maar lekker van.
  6. Jitske:
    6 augustus 2020