Mayday Mayday, brandalarm

17 juli 2021 - Malmö, Zweden

Ik was net in slaap gevallen, lukte niet: te warm+hard geluid ventilatie,
alarm gaat af, maar dat snap je niet, je schrikt je rot, zoekt lichtknopje, rondkijken wat heb ik fout gedaan, denk niet aan alarm, telefoon uit stekkerdoos, dacht dat het geluid daarvandaan kwam. Op de gang gegluurd en daar liepen al wat mensen gekleed en al, nog steeds dat alarm, geen melding wat er aan de hand was. Gauw broek, blouse en schoenen aan, tasje, jasje en telefoon gepakt, Japie in broekzak gepropt en snel de gang op en via nooduitgang stond ik even later met een chauffeur op een cardeck. En toen werd er MaydayMayday omgeroepen, alle passagiers naar dek 11. En wij stonden op 7. Achteraf denk ik dat de brand op dek 7 of 6 was. Snel alle trappen op en bemanningsleden brandweer renden naar beneden. En op dek 11 buiten  stonden, zaten we te wachten op nieuwe mededelingen. Was spannend en inwendig zit je te trillen. Tijdje later werden dekens uitgereikt aan moeders met kinderen. deels gelaten, angstig, en braniehard pratende vrachtwagen chauffeurs stonden we daar. Toen kwamen ze met 1,5 l waterflessen aan, alsof we dorst hadden. En steeds maar weer omroepen dat de brand onder controle was. Ik denk alles bij elkaar dat we een uur buiten hebben gestaan, gezeten. Ik zat gelukkig. Om 2 uur mocht een deel naar de hutten terug, bed maar weer in, proberen bij te komen, weer een oproep voor een arts, toen een oproep dat passagiers van dek 7 deels naar hun hut terugmochten. Drukte naast mij, daar raakte iemand hysterisch. En dan begin je te malen: waar was de brand, hoe vind ik mijn auto weer terug?

onrustig kort nachtje.

vakantie was nog niet voorbij!

1. John & Fong:
    17 juli 2021
    Jeetje, het werd nu wel even heel spannend Loes, wat een toestand! Fijn dat het goed is afgelopen, nu rustig aan naar huis…..
  2. Irene thelen:
    17 juli 2021
    Zo is dat met reizen.... er is altijd wel wat, te koud ,te warm, te veel sneeuw, vertragingen water, stor, brand of corona . Gelukkig gaat meestal alles goed uiteindelijk.
    Zeker is dat je leven niet saai word met veel te reizen.... Geniet van de terugreis en de komende zomerse dagen thuis. Take care . Irene
  3. Wil.uit N'sluis:
    17 juli 2021
    Dit wens je niemand toe. Hoop dat je nog wat heb kunnen slapen maar het zal meer malen in je hoofd geweest zijn. Doe vandaag voorzichtig want ik denk dat iedereen wil dat je heelhuids thuis komt. Goeie reis, ik leef hier mee.
  4. 17 juli 2021
    Loes wat een "rot" ervaring dit wil je toch niet meemaken! Nu veilig naar het zonnige Blaricum rijden. Tot later.
  5. Willemien:
    17 juli 2021
    Dit is zeker geen fijne ervaring Loes . De paniek slaat toe. Alles spookt natuurlijk door je hoofd . Van rustig verder slapen komt niets. Wat precies door oorzaak is geweest , is kennelijk gissen .
    Al met al toch nog een goede afloop🙏
    Neem de tijd voor de terugreis , zodat je de reis ontspannen voort kan zetten .veiligheid voorop !
    Voor straks welkom thuis Loes
  6. Edzo Jonge:
    17 juli 2021
    Wat een ellende allemaal op die ferry. Ervaring rijker!
  7. Herman:
    17 juli 2021
    Dat is wel even heftig, niet leuk om tijdens je vakantie mee te maken.
  8. Boukje Abbink-Bruining:
    17 juli 2021
    Balen Loes. Morgen naar huis. Goede reis.
    Vannacht he ik ook niet goed geslapen. Stond er iets te gebeuren? Groetjes
  9. Marianne van Ravenswaay:
    20 juli 2021
    Goeie genade, dat is wel schrikken, Loes. Kort en onrustig nachtje dus voor jou.