Lofotakvariet en Raftsundet, op zoek naar de trollen

25 juni 2019 - Grytting, Noorwegen

Wat denk je van het eerste woord, niet uit te spreken, het is het aquarium van de Lofoten in Kabelvåg.

Na eerst Hennigsvaer bij morgen nogmaals gezien te hebben op naar dit aquarium, speciaal voor dit gebied. Zij hebben ook nog wat zeehonden en zeeotters, maar daar is Artis beter in. En uiteraard ook over zalm kwekerijen werd een interessante film vertoond. Na Alaska vorig jaar en nu deze dagen word ik een zalm expert!

En dan de trollen, die wonen in de Trollenfjord, dat weet iedere Noorwegen ganger en de Hurtigrute gangers nog beter, want die gaan de Trollefjord in, en door langs de Raftsundet te rijden, waar je anders vaart, wou ik de ingang van de Trollefjord vanaf de kant wel eens zien. Ik denk dat ik de ingang gezien heb. En daar was ineens een Hurtigrute schip.

nu zit ik aan het water in mijn onderkomen( meer is het niet) naar het water te kijken waar vannacht weer een Hurtigrute boot langs komt, maar dan slaap ik hopelijk.

1. Willy Stokhof:
    25 juni 2019
    Dank je weer voor de dagelijkse update! Zo leuk!
    Willy
  2. Janneke:
    26 juni 2019
    Ik lees net dat Lofoten (Vikingenland) 3 miljard jaar oud zijn, de oudste bergen van de wereld, zeggen ze... Ik ben benieuwd hoe je je hier voelt. En fantastisch om die stokvis te zien, die ik me nog herinner uit mijn kindertijd...
    Loes ik hoop dat je hier mooi en helder weer hebt en heel mooie foto's kunt maken. Dankzij jouw foto's 'reis ik een beetje mee', dank je wel!
    Bon voyage! Janneke
  3. Marjolein Groot:
    26 juni 2019
    Geniet jij maar, middels jouw verhalen en foto's doen wij dat ook.
  4. Willemien:
    26 juni 2019
    Is het zo nu en dan niet wat eenzaam .? Je komt wel tot rust! Hoop dat het weer wat beter is dan kan je nog meer genieten. Prachtige foto 's . Kijk uit naar je volgende verhaal . Fijne reis !
  5. Loes:
    26 juni 2019
    Nou rust Willemien, je rijd je een slag in de rondte met dit weer, te slecht om buiten te lopen, laat staan zitten
  6. Boukje Abbink-Bruining:
    27 juni 2019
    Super tof hoor
  7. Marianne van Ravenswaay:
    15 juli 2019
    Dag Loes, ik heb een tijd niet kunnen kijken en ben nu aan het bijlezen. Prachtige reis, mooie foto's, ik geniet mee. Wat de uitspraak van het woord betreft, dat valt wel mee. Fonetisch wordt het zoiets als Lofoot (met een zweempje oe) akwari-et; et = het lidwoord, dat in de bepaalde vorm achter aan het woord geplakt wordt.