Landverschuiving, en hoe een dag anders kan verlopen😬🙏👍

5 augustus 2020 - Egilsstaðir, IJsland

Om 10 uur weg, slecht weer, laaghangende bewolking, zware regen een 2 op het weerbericht. Na ruim een uur file. Stilstaan. Veel gepraat, aardverschuiving. Dus de weg afgesloten. Zou minstens 3-4-5 uur duren. Geen andere mogelijkheid om in Egilstadir te komen. Toen moesten we ineens omdraaien en terug, bleek dat we plaats moesten maken voor diegenen die voor mij stonden. Ja dus terug. De campers hebben dan geen probleem, maar ik zit op mijn stoel En kan geen kant op. Aan de kant staan, boek lezen.....tja je wordt wel ongerust? Vanavond nog rijden? Vannacht? 6 anderen van de groep werden tegengehouden aan het begin van de 1. Zaten lekker in de kroeg. 2 campers voor mij, en ineens appte de 1e, ik ben erdoor!! Toen ben ik ook maar weer gaan rijden en stond achter nr 2 in de rij. Iedere keer werden een paar auto’s doorgelaten en dan gingen de bulldozers weer aan het werk. Zie de video

1. Marjolein Groot:
    6 augustus 2020
    Wat een gedoe; je moet wel over stalen zenuwen beschikken!
  2. 6 augustus 2020
    Wat spannend deze dag en je geduld bewaren, is je toch maar weer gelukt. Heb je een aardverschuiving op Ijsland ook weer meegemaakt!!
  3. Kitty:
    6 augustus 2020
    Nou Loes, een saaie vakantie kun je dit niet noemen toch? Je maakt nog eens iets mee. Zeker niet om snel te vergeten. Tot snel he.
  4. Willemien:
    6 augustus 2020
    Jij maakt ook nogal eens iets mee. Geen fijn gevoel als je geen kant uit kunt. Bovendien zit je ook nog alleen en kan je niet tegen elkaar aan kletsen . Dat geeft wat afleiding tijdens het wachten . Gelukkig bestaat er een mob. Tenzij ook het netwerk uitvalt . Gelukkig ben je er goed door gekomen. Laten wij hopen dat de reis nu probleemloos verloopt . Ik heb wel bewondering Loes , je beschikt over stalen zenuwen. Nu op naar een fijne reis . Tot het volgend bericht!👍👏
  5. Lies Verver:
    Hoi Loes,
    Net veel verslagen gelezen en foto's gekeken. Wat een indrukwekkend land! Niks grasveldjes, flats en stoplichten. En je doet het toch maar, hulde, en een heel goede terugreis. Hartelijke groet van Lies.
  6. Alex:
    6 augustus 2020
    Luctor et emergo lijkt me op deze etappe van toepassing en deze zin: 't het nog nooit, nog nooit zo donker west of 't wer altied wel weer licht . . . (Ede Staal).
    Kom je over de hond, dan kom je ook over de staart.
    Kortom, wens je een veilige trip naar huis, groet, Alex
  7. Jitske:
    6 augustus 2020
    Helaas het weer valt een beetje tegen. Nou hier is het boven de 30 gr en dat blijft voorlopig zo, in Z Frankrijk al bosbranden en in Tasmanië sneeuw, he Loes daar was je nog niet ideetje?