Kolibries en nog wat meer

28 november 2022 - Monteverde, Costa Rica

Rustig aan vanmorgen, 11 man zijn weer aan het wandelen in een mooi National Park, sprak ze net, hebben weinig gezien. Weer werkt niet mee, alleen was het vandaag bijna de hele dag droog. 2 van de groep en ik zijn met taxi naar de kolibrie gallery gegaan. Boeiend om die vogels te bekijken en zien dat er hiërarchie in de grote groep is, er vliegen hier meer dan 40 soorten, allemaal bont van kleur. Overal hangen voederbakjes gevuld met suikerwater. Na 1,5 uur kwam de taxi ons weer ophalen en bracht ons naar het gezellige dorp. Drinkie gedaan, watersmoothie maracuya, shoppen, bij bakker empanadas en nog wat gekocht voor avondeten en lunch morgen. Lange rijdag morgen, meer dan 6 uur, en als we niet stoppen voor lunch scheelt dat gauw 1,5 uur. Waar we nu naar toe gaan is het nog kouder, 2000 m hoog. Maar ik wilde ook nog even warm eten en een restaurant Toro Tinto zou voortreffelijke biefstuk hebben. Nou het zit mij niet mee, gevraagd om medium rare, maar meer rare dan medium, en ik krijg een raar stuk vlees op mijn bord, wel done. Meteen retour, dan maar een rib-eye, ik weet erg groot maar erg lekker. Kwam snel, was goed medium rare, lekkere smaak maar bijna koud. Wilde niet zeuren. Maar heb bij de rekening geklaagd. Was inmiddels 16.30 en vond het zat, dus taxi naar hotel.

e

1. Petra Delhez:
    Heerlijke foto's weer Loes❤️
  2. Marjolein Groot:
    28 november 2022
    Wat maak jij toch akelig-mooie foto’s !!! Wat een geweldige reis, maar Toekans zie je er weinig denk ik, op een van je eerste foto’s was er een te zien. Nu de hoogte in, kleed je maar warm aan en veel plezier !!!
  3. Nelly:
    28 november 2022
    Prachtige foto’s en een mooie kolibries. Lange reisdagen horen bij zo’n reis helaas.
  4. Jitske:
    Prachtig die vogeltjes.
  5. Elske:
    28 november 2022
    Hoehebje die kolibries er zo scherp op gekregen? Wat een kleurenpracht! 💕☀️
  6. Willemien:
    28 november 2022
    Het zit soms niet mee loes . Of koud vlees of hele hoge treden . Maar dat hoort bij avontuurlijke reizen moet je maar denken . De foto’s zijn in iedergeval wel
    Geslaagd . Ben benieuwd hoe je nieuwe avontuur vandaag weer zal verlopen . Je kan je kleden tegen de hoog . Nu nog een beetje droog weer en ☀️🍷🍽️🔝
  7. Marianne van Ravenswaay:
    Wat prachtig!
  8. Alex:
    28 november 2022
    Ja Loes, je kunt niet alles hebben maar de foto's maken heel veel goed, machtig.