Een klein probleem, Pech!

9 februari 2019 - Otavalo, Ecuador

Vanmorgen vroeg de reisleidster aan iedereen of ze last van de hoogte, 2800 m, hadden ik voel/ merk niets. Toch vroeg ze alle ouderen of ze zich even wilden laten checken voor de zekerheid. En helaas mijn bloeddruk was te hoog, daar gebruik ik medicijnen voor, maar vandaag ginger we over een pas van meer dan 4000 m en ik mocht niet mee!

vanmiddag wordt ik met een taxi opgehaald en word om de berg heen gebracht naar een andere plaats, Tena, en de groep haalt me daar morgenmiddag weer op.

wat jammer is dat ik die bergrit mis, ok maar we gingen naar de mooiste thermale warmwater bronnen en dat is pas echt jammer. Ik heb dus een dag overgeslagen.

1. Ingrid Busch:
    9 februari 2019
    Hindert niks! Je bènt er!
  2. Lizette Rosenboom:
    9 februari 2019
    Wel pech, maar ik ben ook onder de indruk van de zorg die ze aan mogelijke problemen besteden.
    Wie weet hoe mooi de route om de berg morgen is...
  3. Herman:
    9 februari 2019
    Ik heb me dat nooit gerealiseerd, dat je dat ook nog op reis kan overkomen. Is er een grenswaarde waar je onder moet blijven?
  4. Marianne van ES:
    9 februari 2019
    Wat goed dat ze dat in de gaten houden. Jammer dat je niet meekon!
  5. Boukje Abbink-Bruining:
    9 februari 2019
    Zo dat is zorgvuldig zeg!
  6. Caroline Bink:
    9 februari 2019
    Wat een goede zorg jammer dat je niet mee kon maar beter voorkomen dan.........
    Verder een heel boeiende en enerverende reis het blijft genieten!
  7. Willemien:
    9 februari 2019
    Meestal merk je niets van je bloeddruk .Te hoog is altijd riskant. Beter voorkomen dan genezen. Ook op deze hoogte uitkijken met alcohol . Wel een goede zorg ! Wees blij dat men zo alert is . Komen nog genoeg mooie dagen . En blijf heerlijk genieten!
  8. Lia:
    10 februari 2019
    Jeetje! Wat goed dat ze dat extra controleren. Doe voorzichtig!
  9. Jitske:
    10 februari 2019
    Wees maar blij dat er een oplossing voor was. Hoogteziekte is niet leuk!
  10. Marianne van Ravenswaay:
    10 februari 2019
    Dat is toch wel heel zorgvuldig! Fijne reis verder; ik geniet van je mooie foto's.
  11. Loes:
    10 februari 2019
    Het is uitermate zorgvuldig, het is geen hoogteziekte, maar hoge bloeddruk, 180/90, en dat is niet zo gek voor mij, had ‘morgens veemarkt bezocht, behoorlijk stuk omhoog lopen, daarna de weekmarkt, groot, afgestruind, en leuke dingen gekocht!😄😄 terug naar hotel, koffer afgepakt en even rustig zitten wachten. Tja dan zakt die bloeddruk op die hoogte echt niet.
  12. Hanneke:
    Ha Loes,
    Wat een ontzettend leuke reis maken jullie!
    Als antropoloog geniet ik natuurlijk van je mooie foto's van de markten en de bijzondere rituele plaatsen, etc. Schitterend. Gelukkig dat men zo allert was met je bloeddruk. Heel vervelend, maar je moet er niet aan denken dat je opeens ziek wordt!
    Geniet verder ook. Wij kijken uit naar je verhalen en foto's
  13. Wiggersb:
    11 februari 2019
    Wat een pech ik kon er niet tegen boven de 3000 m. Maar ik hoop dat je toch een mooi tocht hebt gehad