Hoog de bergen in om de quetzals, grote vogel te gaan zien.

29 november 2022 - Dota, Costa Rica

We gingen om 8.30 weg, 6 uur rijden schreef Sawadee, maar die houdt geen rekening met auto polonaise, zoals de Brabander naast mij zegt🤣, mooi woord voor file. Dus het werden er 7 en we hadden allemaal lunch pakketje bij ons, scheelde nog eens 1,5 uur. We kwamen aan tegen 16.30 u maar toen was de 1e quetzal al gezien. Het laatste uur van de tocht ging weer over zeer stijle slingerende bergweggetjes. En weer kreeg ik last van wagenziekte. Heb ik mijn hele leven nog niet gehad, maar de bus ging zo schokkerig al remmend de berg af, niet lekker. Prachtige lodge met grote vijver en huisjes er omheen. Eigen balkon om over het water heen te kijken. Op de kamer aangekomen werd ik beroerd en heb boven de pot gehangen, hele maag inhoud kwam er in 5 keer uit. Ben naar bed gegaan om warm te worden, kennelijk was 1 broodje niet goed. Nu gaan we om 5.30 op pad om de quetzal te zoeken en ik ben weer prima.

1. John & Fong:
    29 november 2022
    Dat is geen fijne dag geweest zeg!
    Hoop dat je een paar quetzal tegenkomt, veel plezier!
  2. Jitske:
    Das allemaal niet leuk.
  3. 29 november 2022
    Je maakt wat mee Loes!! Hoop dat je de komende tijd geen last van wagenziekte gaat krijgen en verder kan genieten van de mooie reis.
  4. Gini van van Bokhoven:
    29 november 2022
    Jammer, dat je wagenziek wordt, maar dat kan ik begrijpen, als het zo'n slechte bergweg is. Maar hopen, dat de tocht vandaag beter is.
  5. Alex:
    29 november 2022
    Jammer van je wagenziekte, maar dan heb je (en wij) nog wel de prachtige foto's (lees: herinneringen), Alex
  6. Willemien:
    29 november 2022
    Dat is erg lastig en verre van leuk wagenziekte . Alvorens je weer zo’n trip gaat maken 2 uurtjes van te voren een tabletje innemen . Het helpt ! Laten wij hopen dat het niet meer zal gebeuren . Hopelijk
    Is deze dag goed verlopen
  7. Ina Panman:
    29 november 2022
    Ik herinner me ook die beroerde busreizen! Die weggetjes langs afgronden etc. Maar gelukkig dat je steeds zo snel hersteld! Stoer hoor Loes, geniet maar van al die natuur! Dat is echt Costa Rica! 🦋🐸
  8. Marjolein Groot:
    29 november 2022
    Wat maak je me nou Loes, weer wagenziek. Wat een ellende !!! Ons ouder worden verandert sommige dingen en we moeten er nog blij mee zijn ook, maar voor je volgende reizen zorg je wel dat je geparapluut bent denk ik, mits je weer zulke dollemansritten gaat maken. Nog veel plezier gewenst.