Fjord in, fjord uit, fjord in en dat 388 km lang en ook nog eens veel stukken gravel weg

22 juli 2020 - Ísafjörður, IJsland

Vroeg weg, lange rij dag, maar ik had zo,n mooie cottage, dus eerst maar lekker douchen, en om 8,45 u weg. Het is maar 6 uur rijden, maar je wilt toch ook nog wat zien onderweg.

dat heb ik dus gedaan met strand jutten, er lag zoveel mooi driftwood, al wit uitgedroogd, mooi voor etaleren. Toen vond ik een deel van gewei van meer dan 75 cm, moet een knaap van een hert geweest zijn, en tot slot waarschijnlijk een fossiele wervel van walvis of dolfijn of een ander beest. Op 1 stuk strand waren de vogels zo agressief, ze krijsten en scheerden over mijn hoofd, dus weg wezen, lagen misschien eieren.
en wat ook heel apart is van die fjorden: overal staan “in the middle of knowhere “ kleine kerkjes met kerkhofje.

dan fjord in, fjord uit: de fjorden hier zijn heel diep het land in, dus je rijd eindeloos lang langs het water, schitterend, er ligt ook veel meer sneeuw dan andere jaren, zegt Michel de reisleider.

1. Janneke Monshouwer:
    23 juli 2020
    Lieve Louise wat een bijzondere reis met een zeer gevarieerd gezelschap, van alles wat, echt leuk. En enige en ook prachtige foto's, en die gekke geverfde stenen... En het prachtige licht !!!
    Ik hoop dat je heel erg geniet - dank je voor het mee-genieten!
  2. Marjolein Groot:
    23 juli 2020
    We vonden het vreemd een dag niks ontvangen te hebben maar je bent daar zo druk dat je maar eens een dag overslaat. Loes, wat is daar veel te zien en te ontdekken. Leuk die geweien en hout gevonden te hebben. Weer een auto vol mee naar huis?
  3. Willemien:
    23 juli 2020
    Erg mooie foto’s Loes . Heel bijzondere reis en geweldige indrukken. Ook leuk dat ,-het zo te zien -klikt met het reisgezelschap! Wel lange dagen en fijn dat je het fysiek nog allemaal trekt. Knap hoor ! Geniet zolang mogelijk. Het zijn pracht herinneringen Kijk uit naar het volgend avontuur. ! Je hebt nog even te gaan . Je bent al op de helft. Nog een fijne tijd !
  4. Mieke:
    Mieke,
    Vanavond komt opNPO 2 extra om 17.05 "Reizen met Waes"met een reportage over Ijsland. Op het noordelijkste punt wonen een vrouw en een dochter van ongeveer 30 jaar, die de vuurtoren bedienen op een manier die al 100 jaar zo werkt Ook hebben zij het weerstation . Om de 3 uur moet het weer doorgegeven worden! De moeder denkt in cijfers als zij het weer moet beschrijven.
    Wat reis ik toch heerlijk met je mee Loes. Je foto's zijn weer prachtig.
    Ga je geen ramsballen eten?11
  5. Boukje Abbink-Bruining: