Dwars het land door naar Calvi

6 september 2021 - Calvi, Frankrijk

Nu zelf de bochtige weg rijden, dwars het land door en dan langs de zee rijden, schitterend! Eerst St Florent bezocht, wilde daar lunchen. Ging pas om 11 uur van de camping af. Had nog een afwas van 3 dagen, en moest nog mailen beantwoorden. Lunch ging niet door, dorpje en de verschillende parkeerterreinen waren vol. Ik heb er nog doorheen gereden, bus paste net in het straatje en daarna langs de haven, met links van me alle terrasjes die vol zaten. Ik kon bij wijze van spreken de olijven van een bordje pikken, zo dicht als ik langs de terrasjes reed, sukkelde👍😃. Volgende dorp dan maar, was klein uur rijden, Ile  Rousse, plaats zat op parkeerterrein, haventje voor kleine bootjes, surfers, water scooters, geen strand en 1 restaurant, maar heerlijk gegeten! Tonijn tartaar met kleine stukjes avocado en mango, daarna linguine van gamba’s. Soort pasta met veel mini sardientjes en super grote gamba’s. Overheerlijk.😋😋😋. En toen nog maar 0,5 uurtje rijden. Om 4 uur op de camping en voor de briefing om 7 uur nog heerlijk gezwommen.

1. Jitske:
    6 september 2021
    Een afwas van drie dagen, je hebt 1 bord, 1 couvert, 1 mok, 1 glas en 2 pannetjes. Dat is toch zo gebeurd, ha ha
  2. Loes:
    6 september 2021
    Nou, ik heb wat meer komaliewant, koekenpan, 2 bordjes, 4 glazen, je krijgt wel es bezoek🥴😃😃
  3. Willemien:
    6 september 2021
    Hoi loes , in de tussentijd heb je alweer wat aardig gezien spannend rijden door die smalle straatjes . Het is wennen met een slakkengang kom je er wel
    . Wel leuk je ziet meer dan op de snelwegen .prachtige bloemen . Daar word je vrolijk
    Van . Het eten is ook uitdagend heerlijk al die vis . Ik ben een vis mens . Dit even terzijde . Waar zijn de anderen met hun busje ? Jullie slapen niet op dezelfde camping ? En Michel uit IJsland heeft hij ook
    Een ander traject genomen . Je zal je ongetwijfeld wel vermaken. Tot de volgende keer !
  4. Marjolein Groot:
    6 september 2021
    Geen vaatwasser aan boord ? joh !
  5. Boukje Abbink-Bruining:
    7 september 2021
    Lijkt me een zeer inspirerend eiland
  6. Caroline Bink:
    7 september 2021
    Corsica here I come, super eiland heerlijk eten bijzondere ervaring.
  7. Henny:
    7 september 2021
    Loes bij al dit moois een goede raad Eet niet te veel van al dit lekkers !!!’
  8. Henny:
    7 september 2021
    Een raad eet niet te veel van al dit lekkers