Colletjes rijden, dus bochten en haarspeldbochten.

13 september 2021 - Ajaccio, Frankrijk

Eerst het “Defilé de l’ inzecca”,  daarna de “Col de Sorba” 1311 m hoog, “ Focce di Vizzavona” 1163 m, “ Colbde Scalella” 1193 m, en als laatste “Col de Mercujo” 669 m, dus bochten zat en ik zat op zeeniveau. En geen brede wegen, nee witte en gele D wegen. De tocht was adembenemend! Corsica heeft veel hoge bergen, en terecht dat er stond dat de col open was. Vooral na de Col de Sorba was de weg  steil met haarpinnekes. Geen warme lunch vandaag, in die gehuchten is meestal geen restaurant open, of ze hebben pizza’s. Ik eet met Michel gazpacho en kaasfondue.

1. 13 september 2021
    Zo Loes genoeg haarspeldbochten gehad? Kon je nog genieten van de omgeving met smalle wegen.?
    Kaasfondue is ook niet verkeerd. Geniet van het prachtige Corsica.
  2. Marjolein Groot:
    13 september 2021
    Corsica is prachtig en je zoekt ze ook steeds weer op die smalle weggetjes en da nog met zoveel haarspeldbochten. Chapeau !,,
  3. Ingrid Busch:
    14 september 2021
    Het klinkt wonderlijk, als je op vakantie bent: rustdag!
    Het is genietend zwoegen geblazen, lees ik.
    Je verbaast me steeds weer met je vanzelfsprekende prestaties.
    Geniet van alles, ook van je rustdag….
    Liefs, Ingrid.
  4. Alex:
    14 september 2021
    Hi Loes, jouw beschrijving doet mij natuurlijk denken aan de Trollsteigveien bij de Geiranger, meer dan geweldig (mooi).
    Blijf genieten en vooral ook schrijven en fotograferen.
    Ik kreeg een maildeliveryfailure op de 9e. Voor de goede orde, de opname van 'onschatbare waarde' is gelukt en je deed het fantastisch, alsof je voor de rol gecast was.
  5. Loes:
    14 september 2021
    Heb door slechte WiFi en 3 G problemen met foto’s plaatsen, zijn er al 2 bij mij gecanceld, en er staan 13 foto’s in de wacht, lastig.
    Fijn dat de opname van het programma gelukt is.