Bootjes ....mensen.....gamle huizen kijken

13 juli 2019 - Bergen, Noorwegen

Laat weg en alweer vroeg binnen. Op het balkon over de stad kijken is te leuk, en morgen weer een pittig programma.

eerst even naar de brug van Averøy gaan kijken, dat is de eerste brug waar je onderdoor vaart vanuit Bergen, daar de MS Lofoten binnen zien varen. Retour stad richting Aquarium, maar er waren verschillende wegen afgesloten en ik kon er maar niet komen. De TomTom stuurde me dwars door oud Bergen heen en wilde me straatjes laten rijden waar ik niet door kan. Maar daar kon ik wel foto’s nemen. Toen zag ik ineens het nieuwste schip van de Hurtigrute vloot de MS Roald Amundsen, de 1e hybride boot van de maatschappij, is nu nog proefvaarten aan het maken, peperduur, die gaat vooral vanuit Vancouver varen en Alaska en Antarctica. Natuurlijk gaan kijken! Iedereen aan boord spraken erover.

ach en daarna vond ik het zonde van mijn geld om nog een uurtje naar het Aquarium te gaan, om daarna op een terrasje te gaan zitten,

Met broodje zalm en glas wijn en mensen kijken

1. Willemien:
    13 juli 2019
    Wat een prachtige foto 's Loes . Een interessante stad met mooie ver -gezichten. Het weer zit mee ,zo te zien . Erg leuk om de straatjes te zien. Heel bijzonder.!!
    De school vakanties zijn voor het meerendeel gestart . A.s vrijdag is heel nederland vrij . Dus erg druk op de wegen in Europa. Voor morgen een prettige reis ! Geniet nog van de dagen ! En doe voorzichtig .
  2. Marjolein Groot:
    14 juli 2019
    Wat een waanzinnig mooie foto’s over Bergen. Lekker even je rust nemen. Je hebt nog wel een paar hobbels te nemen.
  3. Wiggersb:
    14 juli 2019
    Leuk die foto s van Bergen hoe lang blijf je nog in Noorwegen ?
  4. Loes:
    14 juli 2019
    Ik ga dinsdag met ferry vanuit Kristiansand en dan Arhus en Kopenhagen en kom het weekend thuis