1 hert en 7 rendieren verder……..en eindbestemming Kiruna

28 juni 2021 - Kiruna, Zweden

Ik rijd nu door Zweeds Lapland en een deel daarvan heet Laponia, waar de zilveren sieraden hun naam aan hebben ontleend. Ander landschap, andere temperatuur, veel ruiger. Nu 12 gr en harde wind.ik loop nog in korte broek, maar dat is knap overdreven. Onderweg dacht ik steeds: en nu moet ik een eland of rendieren zien, en ik werd op mijn wenken bediend: eerst een overstekend hert en daarna een groepje van 5 rendieren en later nog 2x 1 rendier over de weg lopend. Blijft een machtig gezicht.

Eindbestemming Kiruna. bedoeling was om nog door te gaan naar Abisko nationaal park, maar daar is het 4 gr. En de gondelbaan gaat nog niet, voor mij dan weinig te doen. De verlaten ijzermijn is in Kiruna helaas gesloten, had het leuk gevonden om 500 m naar beneden te gaan, de mijn in. Dus retour warmte

1. Irene thelen:
    28 juni 2021
    gebakken asperges is een bekend recept, meest al met groene asperges, maar toch lekker ... geniet van je reis. dikke kiss . irene
  2. Lies Verver:
    28 juni 2021
    Ha Loes,
    Indrukwekkend allemaal. Heb je onderweg contact met andere reizigers? Wat de Laponia sierraden betreft, die zijn prachtig, wat stoerder en abstract. Tegenwoordig erg prijzig in Nederland.
  3. Willemien:
    29 juni 2021
    Hoi Loes ,
    Indrukwekkend deze grote rendieren . Schrok je niet ,zo plotseling voor de auto ? Of zag je ze al eerder?
    Het is te hopen dat je wat warmer weer krijgt. Alhoewel 30 graden ook niet prettig is in een camper .
    Fijne voortzetting van jouw avontuur 👍
  4. Marjolein Groot:
    29 juni 2021
    Oh, oh, dat kan toch niet met veel wind en 12 graden in je korte broek. Je maakt weer een hoop mee Loes. Geweldig die beesten zo in de vrije natuur tegen te komen.