Hurtigrute, snelle Postboot

18 mei 2018 - Lofoten, Noorwegen

Even wat indrukken van mijn fantastische reis:

iedereen denkt zo,n reis, is rustig wat lummelen, niets is minder waar, aan het eind van de dag zie je op de I Phone dat je 17 etages op en af gelopen bent en 3,4 km gelopen hebt, noem ik niet lummelen.

Je bent druk met ontbijt, dan ben je weer in een haven en daar weer kijken, naar dek 3 waar mijn hut is, dan weer naar dek 6 waar heerlijke tuinstoelen staan om bij te komen.

Dan is het weer tijd voor de lunch, ontbijt en lunch in Buffet vorm, koud en warm en zeer uitgebreid!

Eventueel een excursie, of heerlijk luieren in de zon, we hebben mazzel, weinig wind,vaak zonnig en uit de wind heerlijk.

‘S avonds 2 zittingen voor 3 gangen diner, uitgeserveerd, met vaste plaatsindeling, ik heb een gezellige tafel, echtpaar uit Bilthoven Marjan en Theo en alleengaande vrouw uit Zoetermeer Maryke, we gaan regelmatig bij elkaar zitten.

Alles bijelkaar lijkt het rustig, maar je bent zo druk als klein baasje.

1. Walter Colijn Travel Counsellor HUIZEN:
    18 mei 2018
    Goed bezig, dat houdt je jong. Petje af hoor voor alles wat je doet.
    Hurtigruten winter vink
    Hurtigruten voorjaar vink

Nu nog in de herfst en hartje zomer :-)
  2. Bob Gerzon:
    18 mei 2018
    O wat geweldig. Dat ga ik ook doen!
  3. Louise Mater:
    18 mei 2018
    Ja zomer of herfst?, nee niet zomer, te druk, herfst? Ja
  4. Ingrid Busch:
    18 mei 2018
    Gossie! Ziet er super uit! Een heel andere wereld! Af en toe snuffelen wij daar ook aan: in Zwitserland. Weg zijn vàn, is in beide opzichten een heerlijke ervaring....
  5. Cyrilla Dimitroff:
    18 mei 2018
    Uit Bilthoven of all places ....
    Fijn te horen dat je weer zo geniet!
    Prachtige foto's
  6. Alex:
    Hi Loes,

Dankzij de mooie foto's beleef ik mijn eigen reis met de Hurtigruten in 2005 opnieuw, jofel,

Groet,

Alex
  7. 18 mei 2018
    Prachtige foto's Loes en leuk reis verslag
  8. Jaap Vroon:
    Bedankt Loes!
  9. Luc Remers:
    20 mei 2018
    Ha die Loes, kun je Bergen alweer zien liggen? Alles toch goed gekomen, bevalt het slapen tussen de bemanning een beetje. Leuk dat ik ook reisgenoot Jaap hier weer 'tegenkom'.
    Doe de groeten aan je tafelgenoten en vertel ze maar dat ze van goede huize moeten komen om 'onze tafel' te overtreffen. Maar wellicht doen ze dat al! Hoop ik voor jou. Nog mooie belevenissen de laatste dagen en een goede thuiskomst. Het is waar dat je, door jouw verhaal, de eigen reis weer beleeft, mooi is dat!
  10. Louise Mater:
    21 mei 2018
    Nee Luc, “onze tafel “is niet te evenaren, laat staan te overtreffen.
    Was wel erg gezellig.
    En je krijgt nog van de laatste dagen foto’s te zien.
  11. Marianne van Ravenswaay:
    20 juni 2018
    Ha Loes, heb net je Hurtigrute-reis bekeken. Prachtige route, mooie foto's!
    Kan me voorstellen dat je genoten hebt!
    En nu op naar Costa Rica! Goede reis en veel plezier!